Berita Syarikat

Pensijilan

chnas

berita

Fon Kepala Pembatal

Fon Kepala Pembatal

2023-05-26

Wireless bluetooth noise-canceling headphones perf...

Laser Lemparan Pende

Laser Lemparan Pende

2023-05-26

China laser projector manufacturer developed ultra...

Projektor UST Laser

Projektor UST Laser

2023-05-26

Shenzhen 4K projector supplier developed ultra-sho...

Projektor DLP Window

Projektor DLP Window

2023-05-26

China Touch Interactive Projector manufacturer Hot...

Projektor Poket Pint

Projektor Poket Pint

2023-05-26

Hotus Technology, a China Smart Business Projector...

Projektor Laptop Per

Projektor Laptop Per

2023-05-26

The smart projector B5, developed by Shenzhen port...

 Komputer Mini Unjur

Komputer Mini Unjur

2023-05-26

The smart projector B5, developed by China Windows...

Hubungi Kami

Hotus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
Tel:+86-18922879583
Skype:bc@hotus.cn
E-Mail:rlouise@hotus.cn
Add: 4th Floor, Second building, Bailian Smart Equipment Industrial Park, Fuyong Town ,Baoan District, Shenzhen ,Guangdong ,China
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, Sila hubungi kami, kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik!
Hubungi sekarang

Membawa anda pemahaman menyeluruh tentang apa itu "pembetulan trapezoid"

2023-05-26

Ramai pengguna projektor telah menghadapi situasi di mana gambar yang baik tidak menutup sepenuhnya tirai unjuran dan gambar mungkin mengambil bentuk trapezoid dan bukannya segi empat tepat biasa. Di sinilah pembetulan keystone diperlukan untuk melaraskan unjuran kepada unjuran segi empat tepat standard untuk memastikan pengalaman tontonan yang terbaik. Proses ini dikenali dalam industri unjuran sebagai "pembetulan trapezoid" dan dianalisis dalam tiga dimensi berikut.


1. Optik atau Digital

Pembetulan Keystone biasanya mempunyai dua kaedah: pembetulan keystone optik dan pembetulan keystone digital, pembetulan keystone optik merujuk kepada melaraskan kedudukan fizikal kanta untuk mencapai tujuan melaraskan keystone, pembetulan keystone digital lain adalah melalui kaedah perisian untuk mencapai pembetulan keystone. Pada masa ini, hampir semua pengeluar projektor domestik telah menggunakan teknologi pembetulan batu kunci digital.


2. Manual atau Automatik

Seperti namanya, automatik memerlukan pengendalian manual alat kawalan jauh untuk membetulkan skrin, manakala automatik tidak. Cara untuk membuka kedua-dua kaedah pembetulan adalah seperti berikut.

Manual: Hidupkan projektor - masukkan tetapan - klik 'Keystone correction' - secara manual betulkan atas, bawah, kiri dan kanan satu demi satu"

Automatik: Hidupkan projektor untuk menyelesaikan pembetulan secara automatik


3. Menegak atau mendatar

Pada masa ini, hampir semua pengeluar projektor pintar domestik telah menggunakan teknologi pembetulan keystone digital, dan majoriti projektor menggunakan pembetulan keystone digital menyokong fungsi pembetulan keystone menegak, iaitu projektor dalam arah menegak boleh melaraskan ketinggiannya sendiri, trapezoid yang terhasil, melalui projektor untuk pembetulan batu kunci menegak, anda boleh menjadikan skrin menjadi segi empat tepat, sekali gus memudahkan penggunaan pengguna. Terdapat juga beberapa pengeluar telah mencapai pembetulan trapezoid mendatar, untuk melindungi arah mendatar kesan tontonan gambar.

11.jpg