Berita Syarikat

Pensijilan

chnas

berita

Projektor UST Laser

Projektor UST Laser

2024-06-14

Shenzhen 4K projector supplier developed ultra-sho...

Projektor TV Laser U

Projektor TV Laser U

2024-06-14

China UST projector manufacturer developed ultra-s...

Projektor DLP Intera

Projektor DLP Intera

2024-06-14

...

Projektor DLP Pendid

Projektor DLP Pendid

2024-06-14

...

Projektor Windows 10

Projektor Windows 10

2024-06-14

Hotus Technology, a China business projector manuf...

Fon Kepala Bluetooth

Fon Kepala Bluetooth

2024-06-14

The V10 active noise canceling Bluetooth headphone...

 Komputer Mini Unjur

Komputer Mini Unjur

2024-06-14

The smart projector B5, developed by China Windows...

Hubungi Kami

Hotus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
Tel:+86-18922879583
Skype:bc@hotus.cn
E-Mail:rlouise@hotus.cn
Add: 4th Floor, Second building, Bailian Smart Equipment Industrial Park, Fuyong Town ,Baoan District, Shenzhen ,Guangdong ,China
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, Sila hubungi kami, kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik!
Hubungi sekarang

Apakah kelebihan PC mini selain mudah alih?

2024-06-14

Apakah kelebihan PC mini selain mudah alih?

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, mini PC kembali menjadi topik hangat. Walaupun ia tidak dapat menggantikan komputer profesional seperti komputer dan pelayan grafik bebas mewah, ia sudah dapat memenuhi keperluan kebanyakan pengguna. Berbanding dengan komputer riba, ia mempunyai badan yang lebih kecil dan mudah dibawa dalam beg, malah beg perempuan boleh dibawa dengan baik. Jadi, bolehkah mini PC benar-benar menggantikan komputer riba? Berbanding dengan komputer meja/komputer riba, apakah kelebihannya selain mudah alih?

Apakah kelebihan PC mini selain mudah alih?(pic1)

1. Prestasi sudah memadai

Oleh kerana badannya yang lemah, prestasi mini PC tidak begitu kuat, tetapi ia boleh dikatakan cukup, terutamanya untuk orang yang bekerja, ia pada dasarnya tidak ada masalah untuk memenuhi keperluan pejabat harian. Ambil PC mini HOTUS Xiaoyouxia sebagai contoh , pemproses kuasa rendah siri AMD Ryzen 5000H 5900HX/5800H/5600H, TDP45W, maksimum 54W, dengan DDR4 3200mhz, dwi SO-DIMM*2PCS: memori sistem 64GB maksimum dan antara muka SM.2, pilihan 128GB/256GB/1T Saiz SSD, ditambah cakera keras SATAInterfacex2, 2.5 inci, 500GB/1T, 7200rpm. Dari segi konfigurasi, ia tidak kalah dengan beberapa komputer riba dan komputer mewah, dan ia benar-benar mencukupi untuk belajar dan bekerja.

Apakah kelebihan PC mini selain mudah alih?(pic2)

2. Kebolehskalaan yang tinggi

Pada masa ini, banyak buku nota nipis dan ringan telah meninggalkan pelbagai antara muka pengembangan luaran untuk mengejar penampilan yang lebih tinggi dan reka bentuk penampilan yang lebih halus. Satu-satunya yang tinggal ialah port pengecasan dan port USB, yang sebenarnya tidak sesuai untuk pejabat perniagaan. Antara muka pengembangan komputer mini sangat kaya, termasuk port rangkaian, bicu kuasa, port HDMI, USB, Jenis-A, Jenis-C, port fon kepala, port DP, dll., yang boleh dibandingkan dengan komputer meja. Antara muka konfigurasi Huitou Mini PC Xiaoyouxia agak kaya, dengan antara muka lengkap: MIC, USB3.0, Type-C, bicu audio, DP, Type-C, port rangkaian RJ45, DC, HDMI, USB3.0*4. Oleh itu, untuk senario komersial, kebolehkembangan Mini PC sememangnya lebih kaya.

Apakah kelebihan PC mini selain mudah alih?(pic3)

3. Kecil dan indah

Titik jualan terbesar komputer mini ialah ia kecil dan indah. Selain mudah dibawa, ia tidak akan mengambil ruang di rumah. Beberapa model jenama telah menjadikannya tebal seperti buku. Saiz pc mini HOTUS Xiaoyouxia ialah: 202mm*212mm*65mm. Oleh itu, jika ruang desktop agak kecil, atau jika anda mengejar kekemasan desktop, komputer mini jelas merupakan pilihan yang baik.


Sebagai produk komputer yang baru muncul, mini PC telah menarik lebih banyak perhatian dan kasih sayang daripada pengguna sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ia bersaiz kecil, berkuasa dalam prestasi dan harga berpatutan, menjadikannya pilihan pertama bagi ramai orang untuk menggantikan komputer meja.