Berita Syarikat

Pensijilan

chnas

berita

Projektor TV Laser U

Projektor TV Laser U

2024-01-15

China UST projector manufacturer developed ultra-s...

Projektor DLP Intera

Projektor DLP Intera

2024-01-15

...

Projektor DLP Pendid

Projektor DLP Pendid

2024-01-15

...

Projektor Poket Pint

Projektor Poket Pint

2024-01-15

Hotus Technology, a China Smart Business Projector...

Tetikus Bluetooth Be

Tetikus Bluetooth Be

2024-01-15

Wireless bluetooth device mouse 2.4G+Bluetooth Two...

Papan Kekunci Wayarl

Papan Kekunci Wayarl

2024-01-15

From the unknown so simpleUsed for mobile phones, ...

Projektor Mudah Alih

Projektor Mudah Alih

2024-01-15

The smart projector B5, developed by China portabl...

Hubungi Kami

Hotus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
Tel:+86-18922879583
Skype:bc@hotus.cn
E-Mail:rlouise@hotus.cn
Add: 4th Floor, Second building, Bailian Smart Equipment Industrial Park, Fuyong Town ,Baoan District, Shenzhen ,Guangdong ,China
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, Sila hubungi kami, kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik!
Hubungi sekarang

Unjuran DLP Disyorkan Terbaik

2024-01-15

DLP dan LCD ialah dua teknologi optik yang digunakan dalam projektor. Teknologi pemprosesan optik digital DLP digunakan untuk menayangkan cahaya dengan meletakkan isyarat imej melalui pemprosesan digital. Teknologi paparan kristal cecair LCD, sebaliknya, menggunakan kesan julat luas kristal cecair untuk menghasilkan imej dengan tahap dan warna kelabu yang berbeza.


1.jpg


Sebagai tambahan kepada prinsip teknikal yang berbeza, perbezaan utama antara DLP dan LCD termasuk keupayaan warna, nisbah kontras, keupayaan gambar gelap, pemisahan warna dan keupayaan pembiakan. Projektor LCD mempunyai ketepuan warna imej yang baik, lapisan kaya, pemisahan warna yang baik dan pembiakan yang kuat keupayaan, tetapi dengan nisbah kontras yang lebih rendah dan keupayaan paparan gelap yang lebih lemah; Projektor DLP mempunyai nisbah kontras yang lebih tinggi, dan perwakilan yang kaya dengan butiran gelap dan terang, tetapi dengan keupayaan warna yang agak lemah .


1.png


Secara umum, beberapa ratus dolar projektor, digunakan dalam teknologi LCD monolitik, projektor ini dijual sangat murah, harganya antara 100 ~ 1000, prinsip unjuran LCD monolitik, adalah penggunaan pengimejan unjuran plat kristal cecair LCD unjuran cahaya prinsip, komponen yang paling mahal di dalam mesin, iaitu, plat kristal cecair LCD, kosnya sangat rendah. Projektor LCD jenis ini dicirikan oleh kecekapan cahaya rendah, kontras rendah, gamut warna sempit, warna buruk, jangka hayat pendek, beli rumah dengan setengah tahun atau lebih mungkin dalam keadaan, harga rendah, tetapi kos efektif juga sangat rendah, jadi tidak digalakkan untuk membeli.


2.png


Apakah kelebihan projektor DLP? Ringkasnya, DLP dicirikan oleh: kecekapan cahaya yang tinggi, kontras yang tinggi, hayat yang panjang, ketepatan yang tinggi dan kos kesukaran proses yang tinggi. Hotus H2, sebagai contoh, kebanyakan projektor DLP dengan manik lampu Osram Jerman, jangka hayat, kebanyakan perniagaan diiklankan sebagai hayat perkhidmatan 30,000 jam, mengikut masa penggunaan 8 jam harian, boleh digunakan selama 10 tahun, kos ini -berkesan tidak boleh dikatakan tidak tinggi.