Berita Syarikat

Pensijilan

chnas

berita

Projektor DLP Window

Projektor DLP Window

2023-02-20

China Touch Interactive Projector manufacturer Hot...

Projektor Poket Pint

Projektor Poket Pint

2023-02-20

Hotus Technology, a China Smart Business Projector...

Fon Kepala Bluetooth

Fon Kepala Bluetooth

2023-02-20

The wireless Bluetooth headphone has an active noi...

Papan Kekunci Lipat

Papan Kekunci Lipat

2023-02-20

Maintenance instructions: Store at room temperatur...

Papan Kekunci Wayarl

Papan Kekunci Wayarl

2023-02-20

From the unknown so simpleUsed for mobile phones, ...

Projektor Pintar

Projektor Pintar

2023-02-20

Shenzhen Smart Projector factory Hotus Investment ...

 Komputer Mini Unjur

Komputer Mini Unjur

2023-02-20

The smart projector B5, developed by China Windows...

Hubungi Kami

Hotus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
Tel:+86-18922879583
Skype:bc@hotus.cn
E-Mail:rlouise@hotus.cn
Add: 4th Floor, Second building, Bailian Smart Equipment Industrial Park, Fuyong Town ,Baoan District, Shenzhen ,Guangdong ,China
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, Sila hubungi kami, kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik!
Hubungi sekarang

Projektor DLP untuk Perniagaan, Pengajaran dan Teater Rumah

2023-02-20

Apabila membeli projektor, kita sering melihat pelbagai projektor seperti Projektor DLP dan Projektor LCD. Lalu, apakah maksud di sebalik mereka? Apakah jenis orang yang sesuai untuk mereka? Mari kita ketahui bersama.

image.png

DLP ialah teknologi paparan yang digunakan dalam projektor dan TV unjuran belakang. Ia adalah singkatan untuk "Pemprosesan Cahaya Digital", yang bermaksud bahawa teknologi mesti terlebih dahulu memproses isyarat imej secara digital dan kemudian menayangkan cahaya. Lebih khusus lagi, teknologi unjuran DLP menggunakan digital micromirror die (DMD) sebagai elemen pemprosesan utama utama untuk pemprosesan optik digital.

image.png

Selain DLP, terdapat juga teknologi unjuran CRT, 3LCD. CRT ialah singkatan kepada Cathode Ray Tube. Sebagai teknologi paparan, ia adalah yang terawal dan paling banyak digunakan dalam projektor. Dengan perkembangan teknologi pengimejan, disebabkan penyahpepijatan yang rumit dan volum dan berat projektor CRT yang besar, aplikasi semasa teknologi CRT ini semakin kurang.


Prinsip 3LCD ialah cahaya kuat yang dipancarkan oleh sistem optik melalui pembahagi rasuk untuk membentuk tiga saluran cahaya RGB, dan kemudian masing-masing melalui panel LCD tiga warna RGB. Sumber isyarat ditukar oleh AD, dimodulasi dan ditambah pada panel LCD. Kemudian, dengan mengawal ON dan OFF unit kristal cecair, on-off laluan optik dikawal. Akhir sekali, cahaya RGB disatukan dalam prisma dan dipancarkan ke skrin melalui kanta unjuran untuk membentuk imej berwarna. Teknologi 3LCD pada asalnya dikawal oleh Epson dan Sony, dan pengeluar projektor yang menggunakan teknologi 3LCD di pasaran terutamanya Epson.


Untuk Projektor Teater Rumah dan Projektor Perniagaan, kebanyakan teknologi pengimejan yang digunakan ialah 3LCD dan DLP. Di samping itu, projektor DLP telah memenangi hati ramai pengguna kerana penggunaan kuasanya yang lebih rendah berdasarkan kecerahan dan resolusi yang sama, dan hakikat bahawa skrin yang ditayangkan oleh mesin tidak akan bertukar menjadi kuning kerana mesin digunakan untuk jangka masa yang lama. masa. Ambil HOTUS H2 sebagai contoh juga, kecerahan 350ANSI Lumens, resolusi asli 1280*720, menyokong resolusi 2K atau 1080p, hayat sumber cahaya LED 30000 jam, dengan bateri terbina dalam 10000mAh, boleh digunakan secara normal selama 2 jam tanpa mengecas.

image.png

Kesimpulannya, jika anda membeli Projektor DLP untuk Pejabat Perniagaan, Teater Rumah dan Pengajaran, anda dialu-alukan untuk berunding dengan kami dan kami akan menawarkan nasihat yang berkaitan dan harga yang berpatutan untuk anda dan perniagaan anda.